Det våras

Hej alla vänner!
Det var längesedan jag var inne på bloggen..
Senast var det massor med snö och den försvann  ganska fort när det bara blev dags.

Nu är våren här enligt almenackan, men vissa dagar börjar man undra om det är sant. Igår snöade det jättestora flingor. Jag skulle åka till Snipen på det sista stickcafeet och jag måste ta på mig både mössa och halsduk.
Vi tror iallafall på att det skall bli lite varmare till helgen för det har vädergubben på TV sagt och blir det fint väder tror jag på honom, men inte annars.
Jag vill tala om för er att igår kom en ny baby och barnkatalog från Garnstudio med en massa mysiga plagg för de gulliga barnen.

Vi har också fått ett nytt garn som heter Drops Delight är 60% bomull o 40% acryl tror jag det var.
Ett garn som jag längtat efter. Påminner om Cotton Sport som har försvunnit från marknaden.
Priset denna månaden ut är bara 16 kr/n, sedan 23 kr/n. Det är också väldigt prisvärt.

Kom och kolla. Idag fick jag hem ett nytt garn som jag inte kommer ihåg vad det heter. Öppnade kartongen precis innan jag gick in för kvällen. Vackra garner var det iallafall, handfärgade, dyra men underbara.

Tack för du läser min blogg och kolla gärna hemsidan. Skall försöka hinna med att komma med några ideer.
Det är svårt att hinna allt.

Snart startar vi stickcafeet. Så fort det blir lite varmt. Kanske i slutet av maj eller i början av juni,
kolla här.

Måste göra er uppmärksamma på att fr o m maj månad har vi lördagsstängt. Ni får ringa före är vi hemma är det öppet   ALLTSÅ   LÖRDAGAR FR MAJ MÅN ÖPPET NÄR VI ÄR HEMMA. Det är vi nästan jämt så kom ihåg att ringa före du åker ut till oss. 

Ha det nu riktigt gott och välkomna till Eks lilla bod i Hjälshammar.
Kram från Iréne o Roland

Kommentarer
Postat av: Linn och Anne

Hej du. Sitter här och tittar på din fina hemsida. Hoppas ni får lite varmare så ni kan dra igång stick-kafeet. Ha det gott! Linn/Anne

2010-05-13 @ 15:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0