STICKCAFE 17 aug 2009

Tusen, tusen  TACK alla ni som kom på stickcafe den 17 aug. Trots regn var ni alla positiva och tåliga, vi beundrar Er som stannade kvar. Kan inte nog säga vad vi känner, får tårar i ögonen, när jag tänker på hur underbara ni är och vilken respons ni ger oss.

Och TACK för alla rosor vi fått i Värnamo Nyheter.

Tack Lena Axelsson som hjälpte oss att fotografera stickcafeet. Bilderna kommer senare på bloggen. Har inte haft tid att föra in dem på datan.

Som Ni vet är Ni alla välkomna till Eks lilla bod. Nu börjar höstgarnerna komma in och idag har jag fått Garnstudios 4 nya kataloger. Jag har ännu inte hunnit kolla dem, men som vanligt ser de trevliga ut.

Även Järbo garnkataloger har kommit. Ni vet väl om att det finns gratis mönster att skriva ut hos dem båda.

Våra öppettider är
tisd t om fred 10-18.00
lördagar i aug har vi telefonöppet, vilket innebär att vi kanske inte är hemma, men ring och kolla.
i September är det som vanligt igen med lördagsöppet mellan 10-13.00.

Som sagt HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!
.
Tack även till Elisabeth som bakat två sorters bröd och serverat tillsammans med Gerd och Gunvor.

Måste berätta om mitt senaste påhitt. Jag tvinnar disktrasegarn. Jag har 4 tr lingarn i olika grovlekar som stickas på stickor nr 8 för att bli glesa. Detta gör att de torkar fort efter användningen och blir inte illaluktande som andra trasor.
Jag har fått mycket bra respons på dessa. Fungerar bättre ju mer de används och varför inte en färgglad disktrasa vid diskbänken lika naturligt som en vacker grytlapp vid spisen.
Prova! Bra gåbortpresent eller julklapp.


Kram från Iréne o Roland, ha det gott och var rädd om Er


Kommentarer
Postat av: Marie Hallbäck

Hej Iréne och Roland

Nu saknar vi sommarens stickkaféer så vi i vår syjunta har startat ett nätverk som vi hoppas flera vill vara med i. Alla som gillar att handarbeta är välkomna och förståss gäller det er i synnerhet. Ni hittar oss på http://sewingbee.ning.com/

Om man handarbetar, är snäll och har humor är man hjärtligt välkommen in

2009-09-30 @ 21:48:25
URL: http://sewingbee.ning.com/
Postat av: anne gustafsson

Hej mamma o pappa. Va ni har jobbat med stickcafet och alla besökare. Kul att ni har en så fin hemsida och nu nätbutik... Still going strong :-) Kram Anne

2009-10-24 @ 21:15:23
Postat av: Anonym

Hej mamma o pappa. Va ni har jobbat med stickcafet och alla besökare. Kul att ni har en så fin hemsida och nu nätbutik... Still going strong :-) Kram Anne

2009-10-24 @ 21:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0