stickcafé 30 juni 2008

hej alla "stickcaféfans"
I måndags den 30 juni hade vi träff och för alla er som inte var med måste jag berätta att vi var 25 pers med mig.

Vi hade besök av Ula-Britt och Barbro som målat tavlor i olja och akvarell. De hade med sig många fina tavlor som vi satte upp i trädgården. Några provade också på att måla akvarell, andra jobbade frenetiskt med sitt. Tyvärr missade jag att ta kort på tavlorna.

Vi hade tur med vädret, det regnade jättemycket på förmiddagen men klarnade upp till kvällen. Nästan alla satt ute och jobbade. Stämningen var som vanligt god.

Fikat denna kväll bestod av bröd som var bakat av durumvete, toscanskt bröd med soltorkade tomater, timjan o vitlök, jättegott tyckte alla.
Dinkelmjöl, focaccia, bakas på långpanna. Recepten finns på mjölpåsarna.
Solrosbröd, Paulins, brödmix. Dessutom två sorters knäckebröd som vanligt. Gjorde också Grythyttans knäckebröd som också var gott men hårt, varning för tänderna.
Vi avslutar med rulltårta och grädde.

Nu vet ni hur vi hade det. Hoppas det lockar fler till nästa café som blir den 21 juli kl 18.00.
Då kommer Mari Wallin Persson och visar hur man stickar japanskt.
Väl mött den 21 juli. Får se vad jag kan finna ut att baka denna gång.
Min syster Gerd tackar jag för god hjälp vid kaffeserveringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0