Stickcafe 21 juli 2008

Den stora "handarbetskvällen"

Hej alla bloggare!
Denhär kvällen var helt underbar, idealiskt väder, många trevliga människor. Vi var 47 pers med mig och min syster Gerd. Rekord. Alla fick plats, en del hade egna stolar som väl var.

Tänk att så många vill komma det känns fantastiskt. Jag är så glad och tacksam.

Tusen tack alla Ni som kom och gjorde kvällen till ett bra minne som jag sent skall glömma.

Mari Wallin Persson hade fullt upp att visa japansk stickning - uppskattat.

Efter att jobbat på en bra stund var aptiten som vanligt god. Tur att min syster Gerd och grannen Birgitta Åkesson hjälpte mig. Kerstin Wahlgren fick bli reserv. Hon hade tidigare sagt att hon ville hjälpa till.
Tusen tack till er alla för hjälpen.

det var fem sorters bröd, grahamsbröd bakat i lergryta, danskt fruktbröd, toscanskt bröd, focaccia  och ciabatta.
Rulltårta med grädde avslutade fikat.

Nästa gång är den 11 aug kl 18.00. Hoppas vi ses då.

Om jag får hjälp med serveringen kanske det blir en gryta växtfärgning.

Säkert är att Solveig Ekedahl kommer och visar hur man stickar dominostickning och skuggstickning.

Hoppas vi har vädrets makter med oss även nästa gång och att vi ses. Tag gärna med egen stol ifall vi blir många.
Kram och var rädda om er, tänk positivt. Iréne och Roland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0